8 grudnia 2015

Kolorowa Sówka ;)

      Ostatnio natknęłam się w sklepie na ANTYSTRESOWĄ kolorowankę dla dorosłych ;)
          Pierwsza myśl jaka mi się nasunęła to, to że kolorowanki są dla dzieci :D Kto z dorosłych bawiłby się w malowanie po ciężkim dniu w pracy?
          Po otworzeniu jednej z kolorowanek stwierdziłam, że będzie fajną zabawą kolorować sobie taki rysunek „dla dorosłych”. Przenieść się w czasy z dzieciństwa i móc poczuć się jak mała dziewczynka ;)
          Rysunki zawarte w tych książkach są genialne. Niektóre pełne najmniejszych szczegółów, inne bardzo proste, klasyczne.
          Kolorując tzw. Antystresową kolorowankę możemy przeżyć niezwykłe doświadczenie – przypomnieć sobie o czasach z dzieciństwa, dostarczy to nam wiele radości. Malując można zauważyć, że nasz oddech się uspokoi, myśli skupią się na przyjemności, a stresy znikną i zapomnimy o codziennych sprawach.
          Kolorowanie, malowanie jest czynnością, która przypomina jogę, która relaksuje i uwalnia umysł od uporczywych myśli.
        
Warto też wspomnieć, że jest kilka kategorii takich kolorowanek:
  • Królestwo zwierząt
  • Wzory i ornamenty
  • Piękne ogrody
  • Japońskie inspiracje
  • Dekoracje vintage
  • Woda
  • Ziemia
  • Mandale
          Ja wybrałam dla siebie MANDALE – inspirowane sentencjami ZEN. Może na początku wyjaśnię:

Co to jest MANDALA?

MANDALA to koło życia, cały świat, święty krąg. Słowo „mandala” pochodzi z sanskrytu i oznacza „koło”, jest używane w buddyjskich i hinduskich rytuałach na określenie diagramów przedstawiających symbolicznie kosmos.”


Symbolika kolorów w mandali:
NIEBIESKI symbolizuję wodę.
POMARAŃCZOWY oznacza dążenie do celu. Otwiera perspektywę i wnosi równowagę między ciałem a umysłem.
CZERWONY symbolizuje ogień.
RÓŻOWY to wznoszenie się na wyżyny ducha. Symbolizuje optymizm.
ŻÓŁTY to kolor aktywności, słońca i prawidłowej komunikacji między ludźmi. Symbolizuje światło i radość.
FIOLETOWY to integracja sacrum, najwyższe uduchowienie. Symbolizuje powietrze.
BIAŁY to nowe życie w odrodzonym ciele, niewinność i początek nowego etapu życia. Podobnie jak żółty, symbolizuje światło i radość.
ZIELONY i BRĄZOWY symbolizują ziemię.
CZARNY symbolizuje smutek.

        Jako pierwszy rysunek do pokolorowania wybrałam mandale z motywem SOWY. Oto poniżej efekty:

Foto: Artystyczne Maleństwo

Foto: Artystyczne Maleństwo
Foto: Artystyczne Maleństwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz